روش کار با قهوه ساز های موکا اکسپرس

روش کار با قهوه ساز های موکا اکسپرس :

  1. اضافه کردن آب تا زیر سوپاپ (مخزن آب)
  2. افزودن قهوه به قیف قهوه :دقت کنید که قهوه باید آسیاب مناسبی برای موکاپات باشد .همچنین سعی کنید قیف تماما با قهوه پر شود و فضای خالی نداشته باشد .همچنین از فشرده کردن و یا تمپ کردن قهوه اجتناب کنید .بعد از پر کردن قهوه سطع قیف را با دست و یا قاشق صاف کنید و سپس مخزن بالا را به قسمت پایینی پیچ کنید.توجه داشته باشید که برای بستن مخزن بالایی به قسمت مخزن آب از دسته استفاده نکنید چرا که احتمال شکستن دسته وجود دارد.
  3. قهوه ساز را بروی شعله اجاق گاز قرار دهید توجه داشته باشید که شعله نباید بزرگتر از سطح زیرین قهوه ساز باشد و کاملا باید در مرکز موکاپات قرار گیرد . در زمان جوشیدن قهوه سعی کنید بالای سر موکاپات باشید تا قهوه شما سر نرود.معمولا بین 3 الی 5 دقیقه قهوه به مخزن بالایی می رسد.
  4. بعد از اینکه قهوه تماما به مخزن بالایی انتقال پیدا کرد شعله را خاموش کرده و با یک قاشق محتویات مخزن بالایی را هم بزنید تا عطر و طعم قهوه به تمامی پخش شود و قهوه خود را سرو نمایید.

نکات :

  • سعی کنید همیشه از حرارت مناسب استفاده کنید وشعله اجاق زیاد نباشد چرا که تاثیر نامطلوبی بروی طعم قهوه خواهد داشت.
  • برای بهتر شدن مزه ی قهوه خود سعی کنید از آب فیلتر شده (تصفیه شده) استفاده کنید.
  • بعد از استفاده از قهوه ساز آن را با گرم و دست بشویید و آنرا کاملا با حوله خشک نمایید.
  • تا زمانی که تمام قسمت ها کاملا خشک نشده اند قهوه ساز را سر هم نکنید
  • به هیچ وجه از ماشین ظرفشویی برای شستن این قهوه ساز استفاده نکنید و همچنین به هیچ وجه از مواد شوینده برای شستن موکاپات استفاده نکنید.

درباره ی مهنوش معینی

مطلب پیشنهادی

قهوه دالگونا

قهوه دالگونا مواد لازم برای تهیه دالگونا خوشمزه: قهوه فوری (نسکافه)  1 پیمانه آب جوش  …