مواردی که برای خرید اسپرسوسازهای خانگی باید توجه کنید:

تنوع محصولات اسپرسو ساز در بازار ممکن است شما را با چالش انتخاب و خرید گزینه‌ی مناسب مواجه نماید. ما در این گفتار سعی می‌کنیم شما را با این محصول آشنا نموده و نکات مهمی را برای خرید آن یادآوری نماییم.
اسپرسوساز

انواع دستگاه اسپرسو ساز

دستگاه‌های ساخت اسپرسو به دو نوع تقسیم می شوند: دستگاه هایی که از نیروی بخار استفاده کرده و دستگاه هایی که از پمپ کمک می‌گیرند. دستگاه‌های قدرت گرفته از نیروی بخار خود به دو دسته تقسیم می گردند: اسپرسو سازهای رو گازی (انواع موکا کاپ) و اسپرسو سازهای برقی فاقد پمپ.

دستگاه های اسپرسو ساز پمپی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و انواع مختلفی را شامل می شوند:

  • اسپرسو ساز با پمپ دستی: همانطور که از نام این نوع مشخص است، فشار لازم برای ساخت اسپرسو در این نوع دستگاه ها، به وسیله یک اهرم دستی ایجاد می گردد.
  • اسپرسو ساز با پمپ برقی: در این دسته از دستگاه ها شما دمای مورد نیاز را تعیین نموده و دستگاه با یک پمپ فشار برقی اسپرسو را برای شما تهیه می نماید.
  • اسپرسو ساز با پمپ نیمه خودکار: در این مدل شما قهوه را آسیاب نموده و قبل از روشن کردن دستگاه آن را در فیلتر قرار می دهید. سپس دکمه دستگاه را زده و اسپرسوی خود را دریافت می نمایید.
  • اسپرسو ساز با پمپ خودکار: در این مدل هم شما بعد از آسیاب دانه های قهوه باید آن را در فیلتر دستگاه بگذارید. دستگاه به صورت خودکار روشن شده و پس از تهیه اسپرسو خاموش می گردد.
  • اسپرسو ساز با پمپ فوق خودکار: در این مدل دستگاه ها، تمام کارها به صورت خودکار انجام می شود. دانه های آسیاب شده به صورت خودکار پرس شده و درون فیلتر قرار می گیرند. آب جوش آمده با فشار زیاد اسپرسو را برای شما تهیه می کند. کار کردن با این دستگاه های بسیار آسان است اما هزینه زیادی برای تهیه آن باید بپردازید.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه اسپرسو ساز برقی

  1. توان دستگاه و فشار بخار

زمانی که از توان دستگاه صحبت می‌کنیم منظورمان قدرتی است که به‌وسیله آن، یک فنجان قهوه باکیفیت خوب آماده می‌شود. بنابراین کیفیت یک قهوه ، گرمایی که روی آن ایجاد می شود، و در نهایت مهم ترین جز یک دستگاه اسپرسوساز، موتور و نتیجتا توان موتور است. دومین جز بسیار مهم یک اسپرسو ساز پمپ تولید بخار است که قدرت های متفاوتی دارد، و در تولید بخار آب و آب جوش اثر گذار است.

  1. پرتا فیلتر و طراحی فیلتر ها

پرتافیلتر یک دستگاه نشان دهنده سطح کیفی آن دستگاه است. قسمت پلاستیکی و استیل و وزن یک پرتافیلتر ضامن استقامت دستگاه شما خواهد بود. سبد پرتافیلتر ها از دو نوع فشرده و غیر فشرده تشکیل شده اند که اکثر اسپرسوسازهای خانگی از سبد های فشرده استفاده می کنند. بنابراین طراحی سبدهای فشرده یک پرتافیلتر نیز میتوان مورد اهمیت باشد به گونه ای که کرمای تشکیل شده بر روی قهوه تا حدود زیادی می تواند نشات گرفته از همین امر باشد. لازم به ذکر است طراحی پرتافیلتر هر دستگاه بازه ی عملکرد آن دستگاه را نیز مشخص می کند. به طوریکه بعضی برند ها با تغییراتی که در طراحی فیلتر ها می دهند امکان استفاده از پد قهوه و یا کپسول قهوه را نیز در کنار پودر قهوه فراهم می سازند.

  1. جنس بدنه و کیفیت ساخت

قطعا ضامن سلامت و کیفیت هر دستگاهی،‌جنس بدنه و کیفیت ساخت آن دستگاه است. اسپرسوسازهای خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. علاوه بر ظاهر زیباتر و حس خوبی که هر دستگاه با کیفیت می دهد، عمر دستگاه نیز به کیفیت بدنه و مواد تشکیل دهنده آن مربوط است.

  1. عملکردهای دستگاه

قطعا عملکرد بیشتر یک دستگاه رابطه مستقیم با محبوبیت و به صرفه بودن آن دستگاه دارد. بعضی از دستگاه های اسپرسو ساز مانند دستگاه های دلونگی BCO264 و BCO240 علاوه بر اسپرسو با کیفیت مطلوب و نازل بخار آب، قابلیت تهیه قهوه فیلتری ( فرانسه ) را نیز فراهم می سازند. در کل دستگاه های موجود خانگی را می توان بر اساس قابلیت بدین صورت رده بندی کرد:

  1. گارانتی و خدمات پس ازفروش

گارانتی و خدمات پس از فروش می تواند خیال شما را از یک خرید امن راحت کند. هرچقدر هم دستگاه گمنام باشد اگر گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی ارائه بدهد، کالا را با خیال راحت تری می توان خریداری کرد. در میان اسپرسو ساز های خانگی موجود در سایت قهوه ایلیا تمامی موارد موجود دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

درباره ی مهنوش معینی

مطلب پیشنهادی

مواردی که برای خرید موکاپات ها باید توجه کنید

مواردی که برای خرید موکاپات ها باید توجه کنید: موکاپات که ممکن است به اسامی …